Batuk | Alfateh Vitahome

SEBULAN BATUK TAK BAIK - BAIK, KADANG SAMPAI TERKENCING!

Orang yang alami je yang faham betapa seksanya batuk ni.





Siang malam batuk.
Tak kira la tengah makan ke tengah drive ke tengah kerja ke.


Begitulah seksanya batuk ni.
Susahnya nak baik.


Tengah kerja, tengah bercakap dengan klien, tiba - tiba tersembur batuk langsung tak boleh nak tahan.

Baru je lepas ambil wudhu sarung telekung nak solat, terbatuk, dahhhhh kena ambil wudhu lain, mujur tak basah sampai ke kain.

...(korang tentu faham apa yang berlaku kan....tak faham bagitau! haha)...
Bila tidur, berlawan batuk dengan anak - anak.
Bersahut - sahutan.


Pendek cerita, kami anak - beranak semua batuk - batuk dan belum baik.
Hari - hari telan Vitamin C tapi pelik sangat takde perubahan.

Tekak kering, rasa macam ada bola golf di kerongkong masa telan air liur.
Sah, badan tak cukup air.

Mana taknya, siang cuaca panas.
Malamnya tidur dalam bilik ada air - cond, lagilah mengeringkan tekak, kulit etc.


Maka usunglah botol air sebesar 1.5 liter tu ke mana - mana.
Terutamanya waktu kerja sebab banyak keluar dan cuaca sangat panas.







Sehari habis 2 - 3 bekas air.
Tapi batuk tetap tak ok cuma bola golf tadi tu dah takde.


Dah sebulan duk batuk.
Kahak masih banyak.


Risau dah.
Sebab sebelum balik dari KL jaga unit Tibi dan banyak berjumpa dengan pesakit Tibi.


Tibi ni penyakit - berjangkit yang sangat mudah merebak sebab ia merebak melalui titisan air, di udara. Kumannya di mana - mana.

Dalam duk batuk setiap hari tu ada member bagitau, ambiklah omega sekali.
Ngam - ngam masa Health and Wellness Day Shaklee khamis hari tu, terus borong Nutriferon, Omega Guard.

Tapi asyik lupa nak makan.
Asyik ingat Vitamin C je.
Dan tu je asyik makan. Lupa nak telan Omega sekali.







Bila teringat barulah mula makan. 
3 biji sekali makan, 2 kali sehari.


2 hari je makan, dah ada perubahan.

Bila dah rasa ada perubahan barulah rajin nak makan dengan konsisten.
Hahaha, korang jangan tiru ye.


Baru terhegeh - hegeh macam ni.
Patutnya suplemen ni makan hari - hari masa sihat.
Bukan masa sakit macam ni.


Tapi sebab sis yakin dengan produk Shaklee ni, sis makan aje.
Selain Omega Guard, Vita C, sis telan juga serbuk granul Nutriferon 2 sachet sehari.
Alhamdulillah walau hari ni tertinggal pillbox dan belum telan Omega & Vita C hari ni memang lega dah tekak.




Takde dah kena usik dengan abang kat ofis yang kononnya kita batuk asmara 😂
OKlah korang, nak g telan Omega ngan Vita C ni takut terlupa lagi.

Sesiapa yang ada masalah macam sis jangan segan - segan whatsapp sis ya. 
Klik sini ya.

xoxo

0 comments:

Post a Comment