Larangan Merokok Di Kedai Makan | Alfateh Vitahome

Jangan Merokok kat kedai makan!

Maaf encik
Ini adalah kawasan larangan merokok.

Bagi saya IC atau passport
Saya kena bagi notis peringatan supaya encik tidak lagi melanggar undang2.

Inilah rutin yang akan berlangsung selama 6 bulan
Bagi rakyat Malaysia sesuaikan diri dulu dengan undang2 baru.

Mana tahu lepas ni semua kawasan takleh merokok, jadi bebas asap rokok macam negara jiran.

Bestnya.

Hahaha.

Kita bukan benci smokers.
Cuma kadang tak suka ngan adab mereka.

Merokok dalam kereta.
Merokok dalam rumah.
Merokok depan org yg tak merokok.

Sesak nafas.
Sesak hidung.
BUSUK!



Ni operasi semalam.
Masih ada yang merokok dalam kedai makan walau dah kecoh dah gegar 1 Malaysia tentang undang2 baru.

Penat.
Berjalan dari kedai ke kedai.
Bawah terik matahari.
Dari pagi sampai tengahari.

Terbayang macamana org meniaga kerepek ke apa yang berjalan demi mendapatkan jualan.
Saya ni mujurlah ada minum Esp, memang takde hal kalau nak tawaf 1 pekan ni.
Sebab Esp tu ibarat minuman tenaga bagi saya.

Kalau org yang meniaga ibarat kais pagi makan pagi macamana la ya.
Nasi pun belum dapat makan.

Moga dimurahkan rezeki mereka sepertimana larisnya jualan Esp saya ni.

1 set promosi sehari.
Aminnn.

xoxo

0 comments:

Post a Comment